En bra sak en dålig sak.




Jag börjar med den bra saken:

SUBS från Kina (Beijing) kommer till Gamlestan!
Detta punkband från landet i öster är några riktigt sköna lirare, jag och TLBN-Joel var och träffade dem i en förort till Beijing hösten 2004. De hade bla en First Floor Power platta i skivsamligen! Och The Hives!
Riktigt galen show också, trots att jag tyvärr bara fick se den på video den gången.
Texterna är väldigt vågade för att komma från Kina om man säger så...

Så över till det riktigt dåliga:

Jag läser över hela internet om Storsjöyrans egendomligt dumma beteende mot artisterna som spelat där i år. Det är nämligen så att de bara får komma in på festivalen den dag de spelar. Vill de in någon annan dag så är det bara att veva fram penagrna. Helt makalöst!
Jag menar det är ju för fan artisterna som gör festivalen och det är väl trevligt om de vill hänga kvar på festivalen någon dag extra? Vad kommer härnäst, bandet får betala för att soundchecka?
Nä, det var riktigt dumt gjort! Hoppas Storsjöodjuret äter upp er!

Jerry Boman

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: