Liveklipp: Stefan Randström på Landet en tisdag i maj 2012


Jag har sagt så många ord om Stefan Randström att jag är helt tom. För mig är det ett mysterium att inte någon plockar upp denne lille man, sätter honom på en buss och skjutsar runt honom i hela landet. Visst, han fick åka en hel del som sångare i Den Stora Sömnen (bla till Way Out West) men som allena och solo verkar ingen förstå.

Om jag säger så här kanske ni förstår: en dag kommer ni referera till Stefan Randström som den nye Thåström. Så är det. Minus Thåströms totala brist på självinsikt då förstås.



Stefans värld är bara hans egen men den är inbjudande och inkluderade. Grundad i landsbyggdspunken (Stefan är från Ånge) och landsbyggdsromantiken tittar förvånat upp bakom förortsmurarna.  

I höst är det tänkt att en skiva ska komma, producentgeniet Fredrik Swahn (han som jobbar med Ludwig Bell, spelar med Dungen, Hello Saferide, Anna Järvinen och The Amazing) är inblandad och han säger att det kommer bli en helt makalös skiva.

Jag tror på hans ord.




Tom Jerry Boman

Inga kommentarer: