Det är ny pop på svenska:
Här kommer Slangbella!


Kommer du ihåg när du hörde X första gången? Kommer du ihåg din första känsla efter de inledande 10 sekunderna? Och kommer du hela ditt liv jaga den det där första intrycket av X? Hur allt verkade meningslöst efter det?

Tidigare i dag hörde jag Slangbella för första gången och det tog väl runt 10 sekunder med söderskriken skånsk punkpopmagi i Du och jag ska leva tills vi dör för att jag skulle förstå hur mycket den här låten kommer snurra i höst. 10 sekunder.

Känn på det här textmackan:

Du och jag 
ska leva till vi dör
Det är sånt 

som ingen annan bryr sig om

Sen fortsätter det med Niccokick-ig råhet, slingrande Robot-orglar och en skopa popmagi i Alf-klass.

Herre vilken låt! Jag vill tatuera mig, jag vill hoppa och jag vill göra det med dig! Den känslan!

Slangbella är Anders Alexander från Malmö, man kan hitta honom bakom trummorna i synthhjältarna Alice in videoland, där han också skriver de flesta låtarna tillsammans med Toril Lindqvist .
Men av AIVs musik hörs inget här, detta är något helt annat. Ett rejält spadtag ner i skånska gruset, in i cementblandaren och ösa på med den ljuvligaste pophonungen. Ett riktigt du-och-jag-mot-världen anthem! Poparmen i luften, nu är det helg!

Du och jag vi ska leva tills vi dör! 

Du och jag ska leva tills vi dör by slskg

En video har det fixats och den kan väl best beskrivas som en mobilfilm av en lyckad kväll som ingen minns för den var så skoj.

Slangbella hittar du på Facebook.


Tom Jerry Boman