NYTT: Albin Larslin och Den Arktiska Expeditionen...


Jag bryr mig inte om regn, jag bryr med inte om kyla och mörker. Jag bryr mig inte om ensamheten, jag kan inte bry mig mindre om kommande december och vad som händer på nyår får inte låna en endaste tanke. För jag visslar. Jag visslar till en popmelodi, sparvlätt, och när mina fingrar börjar knäppa till efterfesthesaröster och fötterna börjar röra sig, då vet jag att våren är här.

Albin Larslin och Den Arktiska Expeditionen är ingen revolution, de är inte det nya gröna, gula eller svarta. Det handlar inte om det.

Albin Larslin och Den Arktiska Expeditionen kommer få varenda jävla livegolv att explodera, varenda jävla studentradiostation att rensa spellistan och det kommer skvalpa enorma mängder tysk smuggelöl till Så långt bort man kan komma, för här dundrar den svenska popen in, precis som den ska göras! Som jag har saknat den.

To Tcho Tcho Tcho To. Trumman. Handklappet. En röst, söndersjungen, sönderlekt, sönderfestad. Så kommer saxofonen, jävlar så kommer saxofonen.
Mer handklapp, mer sång, call and response. Det går bara att smälla av!

Trots det sinnessjuka namnet är jag helt nere med Albin Larslin och Den Arktiska Expeditionen. De har tidigare kört på engelska och det var i ärlighetens namn inte mycket att hänga upp sig på, men nu! Musik för alla som gillar att spriga genom livet, som inte tappat tror på morgondagen och för alla oss idioter som älskar hopp-å-hej-pop!
(rubriken blev som den blev, galet namn alltså!)

Skiva kommer under 2013, under tiden kan ni från och med idag lyssna sönder Så långt bort man kan komma på Spotify.  

Albin Larslin, Björn Persson, Nicklas Andersson, Marcus Nowak och Mattias "Skåne" Ljung kommer från Karlskoga. In och gilla på Facebook!

Bonus: Missa inte den fantastiska merchen! En bakgrundsbild till din telefon! Ladda här.

Tom Jerry Boman

Inga kommentarer: